Su'dur en iyi deterjan
suyu bile beyazlatan

Turgut UYAR

27 Nisan 2016 Çarşamba

Olasım Varken



Sol pantul cebimde hepsi...
Topladıklarım,
‘Küçükşey’ ler...

Naapiim hastalık
Atmadan cebime...

... oyyyy duramıyorum


Sol cebime
pantul cebime.

Yattığım izbede bi gazlambam var benim
Akşamları
Kızıl ışıkta
Tüm ‘Şey’leri yayıp odanın orta yerine
Oyyyyy....
Ne mutluluktur ağlamak.

Çocukçuluk bu biliyorum

Bendeolsuntekbendeolsunbenimolsunbanaolsun

Naapiim
Atmadan cebe, içimdeki kertenkele uyumuyo...

Ondan ki sola eğiğim sokakta...
Kertenkele yapıyo...
Adımda...
-bi görsen tanırsın, kesin tanırsın, hatta aklından bidaha hiç çıkmam-
Ondan ağır sol yanım...

Hem bazen öyle oluyoki
Onlar koyuyolar ‘şey’leri cebime
Kendiliğinden...
İçlerinden gele geleymiş... öyle diyolar...

‘al senin olsun’ diyolar.
Onlar diyo...
Onların sesini duyan kertenkele gülüyo...
Sola eğiliyorum bende naapiim...

Canim diyip diyip kendileri veriyolar canlarınını cebime...
Yesin diye kertenkele...
Naapiim almamak olmaz...
Açları doyurmamak olmaz... ayıp çok ayıp...
Sevgiden belki, belki dostluktan, belki bi dal sevdası...
Verdim gitti şarkısıyla geliyolar yanıma...
Şarkıya oynamamak olmaz... ayıp......

Gazlambası, gazodası, kızıl ışık, acıyo sol yanım, çıkarıp cebimden canları, boncuk boncuk, ağlamalı kertenkele kardeşime sarılıp, oyyyy acıdan mutluluk ‘küçük şey’ler

İnsan olasım vardı çocukken hep, doktoravukatpilotfilan
Şimdiyse
Cellat kaldım...

Kimbilir kaç bin can cebimde
Sol pantul cebimde
Kertenkele yedi hepsini
Yeşil kertenkele...
Gözleri kan midesi can ‘Dolar’ kertenkele...
Yedi canları...
Sokakta...
Sola eğik
Tanırsınız beni...